Higienisme II

Cuidar-se i confiar

Finalitat: 
  • Benestar: Promoure la salut afavorint les condicions necessàries perquè l’organisme la mantingui o la recuperi.
  • Tranquil·litat: Confiar en la capacitat d’autoregulació del nostre cos, abandonant l’estat de setge permanent contra patògens pels que està naturalment preparat a mantenir a ratlla.
  • Connexió: Integrar cos – ment – emocions com a part d’un tot, acceptar que som la suma de les parts que s’interrelacionen constantment. Saber-se un element més del món natural i estar-hi en harmonia, establir-hi contacte diàriament (aire lliure, jardineria, animals de companyia, etc.)
  • Apoderament: Responsabilitzar-se de la nostra salut, aprenent a gestionar-la i prenent hàbits que la promoguin. Deixar de delegar-la a empreses i institucions enfocades a la malaltia i al negoci subjacent.
Pautes: 
  • Disminuir la càrrega tòxica diària: Triant opcions ecològiques en alimentació, estris de cuina, roba, cosmètics, productes d’higiene personal, detergents, mobles, pintura, ambientadors, joguines, etc. Evitar l’exposició a zones carregades (autopistes, indústries, etc.) drogues i, en la mesura que sigui possible, medicació. Ventilar espais.
  • Reduir l’exposició a radiacions: Evitar proves diagnòstiques (RX i TAC) quan no són estrictament necessàries. Protegir-se d’un excés de radiació solar evitant hores centrals, usant roba, barret i ulleres de sol i crema solar ecològica mineral i sense nanopartícules. Informar-se i establir hàbits d’higiene electromagnètica com ara:
    1. Dormitori: Treure tots els aparells elèctrics de l’habitació i parets adjacents al llit, o bé, desconnectar-los abans d’anar a dormir.
    2. Mòbil: Evitar fer-ne ús a llocs amb poca cobertura, emprar el mans lliures i apagar (o “mode avió”) a la nit.
    3. WIFI, vigila-nadons, telèfons i altres sense fils: Preferir les opcions cablejades, o bé, apagar-los quan no els utilitzem. Mai haurien d’estar operatius quan dormim.
    4. Microones i cuines elèctriques: Optar per cuines de gas.
    5. Estudi geobiològic de l’habitatge: És una inversió recomanable. Un professional amb l’equip adequat és capaç de detectar i determinar les fonts de contaminació electromagnètiques (naturals i artificials) a les quals s’està exposat. També proposarà mesures per evitar-les o apaivagar-les.
  • Alimentació: Els factors essencials són triar els productes sense processar, frescos, de proximitat i de temporada, preferentment ecològics i prioritzant els vegetals: Verdures, cereals, llegums, fruites, fruits secs i llavors. Cuinar-los a casa usant estris i coccions saludables. Altres:
    1. Eliminar: Productes processats i precuinats. Sucre i edulcorants artificials. Sal de taula. Carnis, làctics i derivats. Marisc. Peix blau (peces grans), Panga i tot el procedent de piscifactoria.
    2. Canviar: Sacarosa, derivats i endolcidors artificials per alternatives naturals (melasses de cereals, sucre de coco o bedoll, xarop d’atzavara). Sal de taula per sal marina sense refinar. Vinagres pel d’arròs o poma, sense pasteuritzar. Cereals refinats per integrals ecològics, també els seus derivats (farines, pasta, galetes o pa).
    3. Introduir: Productes frescos de proximitat i temporada, preferentment ecològics. Dieta basada en verdures (crues i cuites), fruita (millor entre àpats), cereals integrals i derivats, llegums, fruits secs (crus), llavors, oli d’oliva extraverge, fermentats sense pasteuritzar. Opcionalment: Peix, ous i làctics d’ovella / cabra.
    4. Coccions: Bullir, escaldar, estofar, sofregir, saltejar, fornejar, cocció al vapor, a la papillota o planxa.
    5. Aigua: Mineral / Osmotitzada.
  • Balanç activitat / descans: Integrar el moviment i/o la pràctica esportiva, desenvolupar activitats intel·lectuals, establir relacions afectives de qualitat i descansar correctament.
  • Integrar la natura: Fer activitats a entorns naturals (esport, passejos, trobades, lectura, lleure, estudi, feina…), cuidar animals, aprendre jardineria, etc.
  • Trobar motivacions: Tenir il·lusions, propòsits i objectius que t’impulsin cap al futur i omplin de sentit el teu present. Tant és si semblen irrisoris, si t’estimulen, són importants.

PDF

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *